افزایش بیش از هفت هزار هکتاری سطح زیرکشت کلزا در استان کرمانشاه 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از زیر کشت کلزا رفتن حدود 12 هزار هکتار از اراضی زراعی این استان کرمانشاه خبر داد.

افزایش بیش از هفت هزار هکتاری سطح زیرکشت کلزا در استان کرمانشاه به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در استان، اظهار کرد: امسال شاهد افزایش بیش از هفت هزار هکتاری سطح زیرکشت کلزا در استان کرمانشاه  بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: سال زراعی گذشته در مجموع 4700 هکتار از اراضی زراعی این استان زیر کشت کلزا رفته بود که این میزان در سال زراعی جاری و تاکنون به حدود 12 هزار هکتار رسیده که احتمالا این میزان اندکی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه اشاره ای هم به میزان تولید کلزای استان در سال زراعی گذشته داشت و گفت: سال زراعی گذشته در مجموع 24 هزارتن کلزا در استان کرمانشاه تولید شد .

شهبازی متوسط عملکرد کلزا در استان کرمانشاه را 3.5 تن در هکتار عنوان و پیش بینی کرد: امسال بین 35 تا 40 هزار تن کلزا در استان تولید شود.

وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان های استان بجز دو شهرستان پاوه و ثلاث باباجانی به دلیل نداشتن اراضی زراعی قابل توجه کشت کلزا انجام می شود، گفت: در تلاشیم تا سال آینده در شهرستان ثلاث باباجانی هم کشت کلزا داشته باشیم.

انتهای پیام/ز


متوسط عملکرد کلزا در استان کرمانشاه  3.5 تن در هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.